Författarveckan på Fårö – Catrine Tollström

Författarveckan hos Camilla Davidssons B&B på Fårö är nu inne på sitt tredje år och veckan är alltid fullbokad.

Jag känner en del av de författare som åker till Fårö och det brukar vara massor av härliga Facebook-inlägg där stämningen, maten, umgänget och skrivandet beskrivs i massor av positiva tonlägen. Jag skulle hemskt gärna vilja åka någon gång!

Idag gästbloggar Catrine Tollström, författare till finfina Experimentet, och berättar om sig själv.

14012528_335855496745871_1739177372_o

”Tänk dig vindar och hav, att hitta något hos dig själv längs vidderna av stränder eller i skratten från sköna människor som delar din passion. För min del är författarveckan på Fårö en av årets höjdpunkter. Samtal om litteratur, gärna över ett och annat glas vin, stöttning, gemenskap och öns karga natur ger inspiration som räcker hela året. Jag heter Catrine Tollström. Min psykologiska thriller Experimentet är nyligen utgiven i Danmark, Finland, Norge och som pocket i Sverige. Vid sidan av mitt författarskap hos HarperCollins Nordic vill jag hjälpa andra mot utgivning t ex genom lektörsläsning och coaching. Just nu pluggar jag till lektör, men är utbildad inom kultur- och beteendevetenskap och har bl.a. jobbat som kurator. Mer om mig hittar du på hemsidancatrinetollstrom.se Haka gärna på och följ fb-sidan https://www.facebook.com/tollstromcatrine/

Fortsatt skön sommar med massor av läsning!

/Catrine”

Experimentet (häftad)

Tack Catrine, för att du tog dig tid! Jag hoppas att uppföljaren till Experimentet kommer snart.

Lämna en kommentar