Författarveckan på Fårö – Sylvia Lidén Nordlund

Ännu en gästbloggare, som besökt Camilla Davidssons författarvecka på Fårö, presenterar sig idag! Här är Sylvia Lidén Nordlund!

 

Sylvia Lidén Nordlund till Helens blogg

”På skrivarkurs i Las Palmas tog mina författarambitioner fart då jag mötte Camilla Davidsson, som nu anordnar Författarveckan på Fårö.

Under författarveckan 2015 fick jag ytterligare inspiration och råg i ryggen. Alla skrev, pratade om författarskap, att kämpa för sin dröm och peppade varandra.

I juni gick drömmen om publicering i uppfyllelse genom min debut i Ordberoende förlags ”Älska noveller – 30 nyanser av saknad”.

Älskanoveller : 30 nyanser av saknad

Igår, första dagen på årets Författarvecka fick jag besked att min nya novell kommit med i Aritons ”Över en vinterfika”.

14054368_916675955143811_104636378787576367_o

Under veckan, förutom att mingla och umgås, bearbetar jag min roman. Byter perspektiv och tempus samt renodlar storyn. Jag har hållit på i några år utan att bli nöjd trots att den känts ”klar” flera gånger. Mer om mig finns på www.sylvialidennordlund.se

Vad roligt att det börjat lossna, Sylvia! Och till er andra – gå skrivarkurser. Det är rena medicinen för självförtroendet och man får vänner för livet!

1 kommentar

  1. Ping: Skrivet om författarveckan | sylvialidennordlund.se

Kommentera

