Bokbloggsjerka 20-23 juli!

Nu är det dags för Annikas bokbloggsjerka igen! Den här gången lyder frågan:

 

Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?

Annika och jag har rätt lika smak, gillar också Elly Griffiths, Ian Rankin och Dennis Lehane…men jag skulle gärna se att det fanns hundra olästa böcker om Logan McRae, Stuart MacBrides hjälte i de hårdkokta skotska deckarna som utspelar sig i Aberdeen, the Granite city!! Det finns INGET som är dåligt med Stuart MacBrides böcker, de är roliga, spännande, hårdkokta, läskiga och blodiga. Göran Grip översätter dem bra men de läses med fördel på engelska så man får med all mustig skotsk slang. Allra bäst var de som engelska ljudböcker, med en fantastisk uppläsare som hade skotsk accent. Otroligt bra, han heter John Sessions och är den bästa uppläsare jag hört.

Oj, nu gick jag igång…men vill gärna rekommendera MacBride för er alla!! Läsläsläs!

13 svar to “Bokbloggsjerka 20-23 juli!”

  1. Jag är lite kär i Skottland så det där tipset ska jag nog följa upp! 🙂

  2. Stuart MacBride har jag inte läst något av ännu, så det ska bli intressant att kolla upp 🙂

  3. Jaha, nu när du gjort mig nyfiken och jag började kolla upp Stuart MacBride så visar det sig att det inte går att få tag på hans böcker längre. I alla fall inte nya, om man vill läsa från början. Hmmm, hur ska jag nu lösa detta? 🙂

  4. Älskar också hans böcker. Försökte lyssna på engelsk inläsning, men skotskan blev tyvärr för svår för mig 😉 Så jag får hålla mig till att läsa dem!

  5. Men du frågade vad man vill ha för nya böcker. Jag vill ha ny böcker utav dessa NU: Jussi Adler-Olsen, Sharon Bolton, Peter James, Jo Nesbö, Buthler/Öhrlund… De är nog mina favoriter och gör mig inte besviken.

Lämna en kommentar