Helgfrågan v 25

Mias bokhörna frågar detta nu i midsommarhelgen!!

Hur har era recensioner blivit bemötta, har någon författare hört av sig?

Eftersom jag mest skriver om böcker i genres jag gillar så blir det ofta höga betyg och författaren hör av sig för att tacka. Men en gång läste jag (efter förfrågan från type and tell) en kortroman i någon slags skräckgenre, ansåg att den var illa skriven och gav den lågt betyg. Författaren ville då att jag skulle ta bort inlägget vilket jag gjorde. Här sedan sett hen göra reklam för boken i sociala media ”min bok xxx har aldrig gjort någon besviken”…

Bonusfråga: Hur firar ni midsommar?

Mat med barnen och morsan! Sen med dessa godingar som blir 5 veckor på lördag!!

5 svar to “Helgfrågan v 25”

  1. Oj, tog du verkligen bort din recension för att författaren inte var nöjd????? ska man alltså bara skriva om böcker man gillar fullt ut? blir inte det lite konstigt i längden??? att recensera är ju inte det samma som att marknadsföra, i min värld!

  2. författaren blev ju omnämnd i alla fall. och någon kan bli nyfiken även efter en ”dålig” recension. vilka söta kattungar. tur att jag inte träffar så många kattungar eller hundvalpar!

  3. Men jisses såna sötnosar! Kattungar alltså, man bara smälter liksom. 🙂

  4. Marie Eggimann Says:

    Åhh kattungar så söta.

Lämna en kommentar