Lyssnat på: The House on Cold Hill och The Secret of Cold Hill av Peter James

The House on Cold Hill (häftad)Secret Of Cold Hill (häftad)
The House on Cold Hill och The Secret of Cold Hill av Peter James (2015, 2019) – ♥♥♥

Cold House-böckerna är ganska enkla men effektiva spökhistorier, typisk haunted house-horror, och handlingen är i princip att det flyttar in nya ägare till Cold House Manor och sen spökar det utav bara fan. I den andra boken har huset rivits men det har byggts nya hus på platsen och i dem spökar det också utav bara fan. Egentligen är det samma bok med två olika premisser men det är underhållande och tempot är högt. Jag gillade dem båda.
Författaren Peter James är ny för mig, trots att han haft en lång och blomstrande karriär som krimförfattare, och det märks att det är en garvad författare som sitter bakom tangentbordet. Jag ska kolla in någon av hans deckare, troligen nån i serien om snuten Roy Grace. Efter vad jag kan se på https://www.fantasticfiction.com/j/peter-james/looking-good-dead.htm så är han i klass med finfin brittisk krim-royalty a la Mark Billingham, Stephen Booth och Peter Robinson.

En trea i betyg, mest på grund av underhållningsvärdet! Köp dem här, häreller här.

5 svar to “Lyssnat på: The House on Cold Hill och The Secret of Cold Hill av Peter James”

  1. Kickie Boman Says:

    Åh, lyckliga du som inte läst böckerna om Roy Grace. Lite av en favoritserie! Läs absolut första boken, ja hela serien i rätt ordning 🙂 Genom hela serien spänner berättelsen om Roys privatliv, så jag tycker mycket om. Ja, verkligen bra brittisk krim. Bättre än de andra du nämner tycker jag 😉

  2. Kickie Boman Says:

    Hela serien finns både på engelska och svenska på Storytel, i alla fall som ljudböcker 😀

  3. […] alones” och dessutom gett sig in i skräckbranschen, vilket jag redan skrivit om på bloggen (https://lasaochlyssna.wordpress.com/2020/06/19/lyssnat-pa-the-house-on-cold-hill-och-the-secret-of-c…). DSI Grace startar serien som högt uppsatt polis och stannar som sådan – det rör sig […]

Lämna en kommentar