Bokbloggsjerkan 12-15 februari

Det var ett tag sen men nu är bokbloggsjerkan igång igen genom Annikas litteratur- och kulturblogg http://http://alkb.se/bokbloggsjerka-12-15-februari! Roligt. Denna veckas fråga rör hur man ska göra för att gynna barns läsande!

Jag tror svaret är att läsa, läsa, läsa för barnen.  Det blir en trevlig stund på kvällen, och förhoppningsvis inser de vilka magiska världar som ryms mellan pärmarna i en bra bok.

När mina barn var små läste jag gärna Astrid Lindgren, JK Rowling och sonen älskade böckerna om Max (när han var riktigt liten). Dottern läser fortfarande mycket och gärna men sonens intresse för böcker har tyvärr inte hållt i sig…

image

image

image

Sista bilden är Harry Potter-cosplayers på Närcon 2016 i Linköping idag!!

5 svar to “Bokbloggsjerkan 12-15 februari”

  1. Det är likadant hos mig. Dottern läser mycket och sonen mindre.

  2. Absolut! Att läsa för barnen skapar härliga minnen! Speciellt om båda föräldrarna gör det (om de båda har möjligheten). Det ger ännu fler fina upplevelser.

  3. Astrid Lindgren är bäst att läsa för barn, hon förgyller barns liv. Kram <33

  4. Jag minns själv inte att mina föräldrar läste högt för mig när jag var liten, men de säger att de gjorde det 🙂

Lämna en kommentar