Bok- och Biblioteksmässan 2016 22-25 september

Trots att jag alltid varit en bibliofil har jag bara varit på mässan tre gånger. 2013 var jag där alla dagar i egenskap av Bokbloggsambassadör vilket var vansinnigt roligt! Förra året kändes som om man medverkade lite på ett hörn med tanke på att jag fanns med i två novellantologier vars förlag fanns på plats (Ordberoende förlag och Whip Media).

 Bakom masken (kartonnage)

Jag träffade också en massa Facebookvänner från Författarsällskapet vilket var otroligt skoj. Det är en mycket bra Facebookgrupp med högt i tak och där skrivande människor kan dryfta allt möjligt. Fantastiskt bra för nätverkande! Och man behöver inte vara utgiven för att få vara med.

Förra året var jag bara där en dag (lördag) vilket är alldeles för lite. När jag var bloggambassadör ägnade jag torsdag och fredag åt att gå igenom alla montrar, och lördagen åt seminarier när det var så jättemycket folk på mässgolvet.

Det finns ännu inte något program eller tema men det kvittar för mig, Bokmässan är ett av årets MÅSTEN! Man kan t ex träffa på en av sina absoluta favoritförfattare…

Lämna en kommentar