Läst: Erövraren av Dan Buthler och Dag Öhrlund

Erövraren

Erövraren av Dan Buthler och Dag Öhrlund (2014) – ♥♥♥
Lind & Co (recex)

Psykopaten och seriemördaren Christopher Silfverbielke har med skrämmande medel lyckats bli frigiven från den slutna psykiatriska vård han dömts till.
Nu är han tillbaka med nya djävulska planer i sinnet. I tv-rutan ler han mot det svenska folket och säger: Tack och förlåt!
En ny mardröm kan börja.

Jag har läst de tidigare böckerna om psykopaten Silfverbielke med stor behållning men den här boken känns som en transportsträcka inför iscensättandet av den diaboliska plan Silfverbielke har planerat, troligtvis i nästa bok. Böckerna har för länge sedan slutat vara realistiska men det gör inte så mycket eftersom de är underhållande. Dock är jag lite ledsen över att polisteamet Colt och Vadh krossats i och med allt hemskt som hänt dem. Jag tyckte att de böcker som inte innehöll Silfverbielke utan var mer renodlade deckare med Colt i fokus var mycket bra och det verkar ju inte som om det kommer fler sådana. Så – det här var en rolig bok om superskurken Silfverbielke men inte den bästa i serien tycker jag.  Är man ett fan blir man knappast besviken.

En trea i betyg.

Köp den här, här eller här!

4 svar to “Läst: Erövraren av Dan Buthler och Dag Öhrlund”

  1. Sara Swietlicki Says:

    Vilket snyggt omslag!

  2. Lyssnar nu just på den här. Precis som du säger så känns det lite som en transportsträcka… Inte så mycket spänning. Men ett Silfverbielke-fan är jag ju förstås ändå 😉
    Väljer alltid att lyssna på de böcker Stefan Sauk läst in. Tycker hans röst passar speciellt bra till de här!

  3. […] ligger En nästan vanlig man av Dan Buthler & Dag Öhrlund. Detta är faktiskt Helens på Läsa & Lyssna (som hade läst Erövraren i samma serie) fel. Hon fick serien att verka så intressant att jag […]

Lämna en kommentar