Bokbloggsjerka 14-17 februari

jerka11 Lite sen på jerkan denna gång men nu kommer mitt svar på Annikas litteratur- och kulturbloggs jerka!!

 

Skriv om för- och nackdelar med att vara en slav under böckerna, och ge gärna tips på hur du brukar skapa mer tid för mer läsning.

Fördelarna är ju oändliga – jag har sällan råd att resa nånstans men med böckernas hjälp upplever jag det ena äventyret efter det andra! Förra veckan var jag på Island, i den engelska ambassaden i Stockholm och i Dallas på 60-talet. Blir inte bättre! Och sedan jag upptäckte ljudboken har jag ständigt en bok i handen eller en i öronen.

Höglandet (inbunden)    Vanmakt  11.22.63 (häftad)

Det egentligen största problemet är att allt lyssnade och läsande går ut över mitt eget skrivande… För det första eftersom jag lägger tiden på att läsa istället för att skriva…och för att det ibland, när man läst något extra bra, känns motigt att själv få till något läsbart.

Photo: Jag hade glömt hur roligt det är att skriva när det rinner till i huvudet!! Nu blir det en avstickare till måbättre, sen på'at igen!

5 svar to “Bokbloggsjerka 14-17 februari”

  1. Det är verkligen ett fantastiskt sätt att resa runt i världen 🙂

  2. Jag känner mig aldrig ensam, när det finns böcker att läsa.

  3. En bok blir ju onekligen billigare än en flygbiljett. Och ingen har ännu kommit på hur man ska resa bakåt i tiden.

  4. Visst är det härligt att resa uppkrupen i soffan med en kopp te 🙂

Lämna en kommentar