Inspirationsträff för bloggambassadörer!!

Skriver detta i mitt fina rum på 15 våningen i Gothia Towers i Göteborg. Vi tolv bokbloggare som ska vara bloggambassadörer för mässan i år är på inspirationsträff! Det har redan varit mycket inspirerande, lärorikt och roligt – inte minst att träffa de andra elva bloggarna! Vi är ett brokigt gäng och kompletterar nog varandra bra.

Bild: På väg till götet och bokbloggarträff på bokmässan!Det tredje tecknet (storpocket)

På väg!! Om någon undrar har jag Det Tredje Tecknet av Yrsa Sigurdardottir i öronen, uppläst av Katarina Ewerlöv!! Skitbra!!

Några av mina bloggkollegor. Vi blev så väl mottagna av Johan Kollén, Gunilla Sandin och Birgitta Jacobsson Ekblom, de berättade om mässan och dess historia. Första mässan gick av stapeln 1985, då var den kanske blygsam i storleken men var rätt kontroversiell i sitt format. Nuförtiden är mässan allt annat än liten, förra året besökte nästan 100 000 personer mässan! 2420 personer medverkade på något sätt i mässan 2012. Det ska bli så roligt att få vara med på ett hörn!!

Extra gott vatten att läska sig med!!

Efter informationen blev det italiensk buffé och ännu mer bokprat!! Jag tror vi allesammans är grundligt avundsjuka på de jobb som Johan, Gunilla och Birgitta har…fast det är nog ingen sinekur att få allt att flyta…

Imorgon fortsätter träffen! Återkommer med mer bokprat då…

8 svar to “Inspirationsträff för bloggambassadörer!!”

  1. Italiensk buffé låter gott och mysigt verkar ni ha det

  2. Känns som om det var igår jag var där 🙂 Ni har ett härligt år framför er!

  3. […] du läsa mer så har bland annat <a href="http://Läsa och Lyssna och <a href="http://The Book Pond skrivit om träffen och även kryddat med fler […]

  4. Det låter jätteintressant det ni håller på med. En bokmässa, det hade jag velat gå på. Har varit på en motorcykelmässa i Göteborg men aldrig en bokmässa. När, vart och hur mycket?

    Jag skrev egentligen för att fråga, vart får du tag på alla dina ljudböcker? Jag har en app, Storytel, som man laddar upp ljudböcker direkt till luren men kunde inte hitta Det tredje tecknet. Tips?

Lämna en kommentar