Bokbloggsjerka 7-10 december

Helgen vore inte komplett utan veckans jerkafråga hos Annikas litteratur- och kulturblogg. 

Veckans fråga lyder:

Finns det någon bok som du på eller annat sätt alltid återvänder till? Naturligtvis är det alltid trevligt med en motivering, men så här i juletid kan jag ha visst överseende med om tiden inte riktigt räcker till det.

Visst finns det det, jag är så funtad att jag läser om mina favoritböcker med viss periodicitet och därför vill jag helst äga dem. Min första favvobok fick jag i femman, då gick Raskens på TV så jag läste Vilhelm Mobergs bok och älskade den. Ett tag var det den enda bok jag läste. Nu var det ett tag sen dock, det kanske är dags igen. Briljant bok!!

Raskens (e-bok)

Sen läser jag om mina favoritböcker som jag tjatat om tidigare också, Pestens Tid och Det av Stephen King, En Lisa För Ögat av Ruth Rendell och Låt Den Rätte Komma In av John Ajvide Lindqvist.

 

12 svar to “Bokbloggsjerka 7-10 december”

  1. Det är lite intressant att se att det är så många som läser om böcker ändå. Själv tycker jag det är konstigt att jag inte gör det. Filmer ser jag ju om utan att ens fundera på det.

  2. Jag har läst om Sömnslös av Stephen King i alla fall 2 gånger. Men även om jag älskar hans böcker är det faktiskt väldigt sällan jag funderar på att läsa om dom.

  3. Jag har faktiskt aldrig läst Raskens. Däremot älskar jag Utvandrar-böckerna! 🙂

  4. ”Pestens Tid” ögnar man snabbt igenom 😉

  5. Kul att se Pestens Tid i flera jerkor, jag är redan intresserad av den och nu blir det ännu värre. Kanske ska ta en titt på den där ljudboken 😉 Sitter ju ändå med böcker i öronen 40 timmar i veckan!

  6. Tänk att jag inte har läst Vilhelm Moberg än. Kanske ett projekt för julen? Så kan man uppskatta julmaten ordentligt kanske istället för att tänka på att man blir tjock.

Lämna en kommentar