Skriva – Hoi förlag?

Jag håller på att lägga sista handen (HA-det kommer säkert att ta länge till innan alla stavfel, syftningfel o dyl är borttvättade) vid mitt manus Avund, som handlar om en ensam kvinna som skriver anonyma brev till sådana hon avundas. Det slutar förstås med elände och misär…precis som jag gillar:-)!

Eftersom manuset snart är klart så hade jag tänkt skicka det till en lektör för synpunkter innan jag sänder det till några förlag. Lektörshjälpen med boken Ulven var ovärderlig och boken blev mycket bättre efter Maria Jansdotters synpunkter.

Håller också på att kolla efter förlag, det finns verkligen massor av förlag därute och ett av dem är Hoi Förlag, som har en egen affärsidé. Där kan man köpa en lektörsläsning och ifall manuset håller måttet så kan boken ges ut via dem. Skillnaden mellan Hoi och andra förlag är att författaren investerar egna pengar i utgivningen av boken men får då tillbaka större del av vinsten än normalt.

Jag är sugen på att skicka manuset till dem för jag hade ju ändå tänkt bekosta en lektörsläsning…får man tummen ner från Hoi Förlag har man ju fortfarande nyttan av lektörsläsningen kvar…

Hoi betyder förresten House of Independents och de författare som är knutna till förlaget består bl a av Caroline L Jensen och Lars Ramble.

Kommentera

