Bokbloggsjerka 24-27 augusti

Veckans jerkafråga från Annikas litteratur- och kulturblogg är här och den lyder:

Vilka böcker önskar du att du ännu inte hade läst?

Annikas nämnde Patient 67 av Dennis Lehane och det förstår jag för alla böcker med en sådan plot-twist är det ju härligt att läsa första gången. Bra val.

Jag tänkte välja någon av mina absolut favoritböcker och valde mellan Pestens Tid, den oavkortade versionen, av Stephen King eller kanske Det av samma författare. Första gången jag läste Pestens Tid så var det den korta versionen och det hade varit härligt att läsa den långa versionen den första gången för den versionen är så mycket bättre.

Men…till slut valde jag en annan av mina favoriter, som jag var tagen av länge och som jag läst om ett otal gånger efter det, samt även lyssnat på som ljudbok flera gånger – Låt Den Rätte Komma In av John Ajvide Lindqvist. Lyckos den som inte läst den och som har den upplevelsen kvar! Jag kommer säkert att läsa om den fler gånger men ingen gång är som den första!

Låt den rätte komma in (pocket) The Stand (pocket) Det (storpocket)

20 svar to “Bokbloggsjerka 24-27 augusti”

  1. Jag har läst alla tre och jag håller med dig 🙂

  2. De två av Stephen King har jag läst och håller med om 🙂 Men Låt den rätte komma in har jag inte läst än! 🙂

  3. Pestens tid har jag stående oläst i bokhyllan 🙂

  4. Jag har dem ännu olästa, men jag är intresserad av alla tre 🙂

  5. Har bara sett Låt den rätte komma in på film och blev inte helsåld så jag drar mig för att läsa boken. Pestens tid ligger på min att-läsa-lista!

  6. Usch, vilka läskiga böcker du har valt! Jag vet inte om jag vågar läsa dem…

  7. Oj, önskar att jag vågade läsa dessa böcker. Men är alldeles för lättskrämd. T_T Läste Carrie av King, som förvisso var superbra, men den var för otäck…

Lämna en kommentar