Creature Feature – kort och intensiv skräck av mästare!

Sex skräcknoveller av de mest namnkunniga författare vi har – låter det intressant? Såklart det gör!! Jag har plöjt Creature Feature-serien, vissa är bra och andra tyckte jag mindre om…som det brukar vara! Här är novellerna:

Klassisk monster-under-sängen-skräckis som var min favorit i hela serien! Hendrix är en favorit och han får ♡♡♡♡!
Mott (som jag aldrig läst nåt av förr) har kokat ihop en fiffig historia om en ”tur-vampyr”. Inte så läskig men rolig och det blir ♡♡♡+.
Jag tycker mycket om Hill men hade hoppats på nåt läskigare än mannen som lever ut sin längtan efter barn genom en barnvagn. En trea blir det.
Baker var också en ny bekantskap och det handlar om en familj som är märklig och som hotas av nåt ondskefullt. En trea blir det.
Malerman är berömd för Bird Box (jag har iaf sett filmen) men det här var en ljummen historia om en flicka som letar efter sin syster. ♡♡
Jag gillade Head Full of Ghosts men In Bloom är en rätt trist historia om muterade algblomningar som aldrig lyfter. ♡♡

Jag är lite besviken på serien, med tanke på vilka författare som bidragit så hade jag väntat mig mer…men roligt koncept ändå!!¹

Lämna en kommentar