Läst: Ett Långt Spår Av Blod av Mason Cross

Ett långt spår av blod

Ett Långt Spår Av Blod (The Killing Season) av Mason Cross (2017) – ♥♥♥
Modernista (recex)

När Caleb Wardell, den ökände Krypskytten från Chicago, rymmer från death-row två veckor före sin avrättning vänder sig FBI till Carter Blake. Han är en man med en unik förmåga att spår upp personer som inte vill bli hittade, och en person som Wardell dessutom är bekant med sedan tidigare.
Tillsammans med Elaine Banner – en ambitiös FBI-agent som förenar livet som singelmamma med en alltmer framgångsrik karriär – måste Carter spåra Wardell, som nu förflyttar sig över USA och dödar till synes slumpmässigt.
Men Carter och Elaine finner sig snart vara åskådare mer än aktörer i fallet. Och medan de desperat försöker förstå sig på en man som dödar av ren lust, uppdagar de ett virrvarr av lögner och korruption som ska skaka om hela landet.

Tempot är högt och det är hårdkokt med en svart humor som jag uppskattar. Som debut betraktat är det väl godkänt och smakar mer. Jag antar att jag inte faller fullständigt eftersom man inte får nåt riktigt grepp om huvudkaraktärerna. Det ordnar sig nog eftersom detta är den första i en serie om Carter Blake.

En trea i betyg. Jag kommer att hålla ett öga på Cross!

Köp den här, här eller här!

3 svar to “Läst: Ett Långt Spår Av Blod av Mason Cross”

  1. Den här ser jag fram emot att läsa 🙂

  2. Den där har jag tänkt läsa snart.

  3. […] Mason Cross debut Ett långt spår av blod fick en trea i betyg av mig men det här är en klockren fyra. Man får veta mer om Carter Blakes bakgrund, krimhistorien är ruskig och det finns ett antal sk ”red herrings” som vänder storyn 180 grader! Mycket underhållande! […]

Lämna en kommentar