Bokbloggsjerka 28-31 mars

jerka11 Jag hann i sista momangen vara med på veckans (eller förra veckans) jerkaomgång genom Annikas litteratur- och kulturblogg. Frågan denna vecka lyder:

 

Skulle du kunna tänka dig att tatuera in ett citat från litteraturens värld ? Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?

Jag skulle definitivt kunna tänka mig en stilfull svart tatuering, och det slog mig att jag (ända sedan jag läste Angels And Demons av Dan Brown) varit fascinerad av sk ambigram, dvs ord som har en avancerad kalligrafi som gör att de kan läsas från olika håll eller upp och ned.

Jag tycker det är riktigt snitsigt! Frågan är vad man skulle skriva då…det får jag nog grunna på. Och jag skulle gärna placera den på underarmens insida. Inte på nåt ställe som påverkas av gravitationen…:-)!

5 kommentarer

Kommentera

