Bokbloggsjerka 19-22 december

jerka11

 

 

 

Annikas litteratur- och kulturblogg bjuder på en av årets sista jerkor och frågan denna vecka lyder:

Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa?

Den här bilden tog jag på min att-läsahög för någon månad sedan. Högen har inte minskat, snarare ökat, även om en del böcker bytts ut…

 

image

Just nu läser jag Lewismannen av Peter May, och den verkar vara minst lika bra som Svarthuset.

Lewismannen (inbunden)

Målet med jullovet (för man får ju nästan ett jullov även om man, som jag, ska jobba i mellandagarna) är att beta av en del av min att-läsahög. Det ska bli riktigt trevligt!! I januari ska jag till London och kommer säkert att inhandla nya böcker att lägga på högen. Gud förbjude att den någonsin tar slut!!

 

God Jul på er!!

5 svar to “Bokbloggsjerka 19-22 december”

  1. Den där läshögen har en förmåga att bara växa och växa 🙂

  2. Låter som en trevlig julplan 🙂 God Jul!

  3. Min att läsa hög är en bokhylla och ett skåp, men jag har i alla fall lyckas beta av de mesta av hyllvärmarna, så de som nu ligger och väntar är inköpta de senaste två åren… Men dygnet skulle behöva dubbla antalet timmar för att jag skulle hinna läsa allt jag vill läsa. Svarthuset finns i min hög, så jag gissar att Lewismannen blir inhandlad så småningom…

Lämna en kommentar