Bokbloggsjerka 9-12 augusti

jerka11 Denna veckas jerkafråga är kort och koncis:

Vad läser du just nu?

Jag har precis läst ut Handen av Henning Mankell och Andlös av Mattias Ronge och är alldeles läslös… Jag tänkte välja att läsa om en gammal Wallanderbok och valet föll på Steget Efter! I mobilen har jag e-boken 1974 av David Peace…den är jätteseg och jag blir aldrig klar… I mp3-spelaren har jag en vintage King, Tommyknockers! Jättebra!

Steget efter 1974 The Tommyknockers

11 svar to “Bokbloggsjerka 9-12 augusti”

  1. David Peace har jag hört en del om och inte bara bra. Det är segt alltså?

  2. Jag har också hört mycket lovord om 1974, men det låter ju inte bra att den är seg! Ska bli intressant att läsa vad du tycker sen när du läst hela!

  3. Började läsa 1974 men slutade,den var alldeles för seg. Tänker inte läsa de andra årtals böckerna

  4. Har inte läst böckerna men sett tv-serien. Den är jättebra men jag förstår att böckerna är lite tunga…

  5. Ska hålla mig ifrån 1974 då. Tack 🙂

  6. Intressanta böcker! Förutom 1974 möjligtvis. Jag gillar titeln, men har hört att den ska vara äckligt brutal och det är inte alls min smak. Henning Mankell har jag aldrig läst faktiskt, men har flera i hyllan som står och väntar. Har tyckt mycket om Wallanderfilmerna, så jag hoppas böckerna är lika bra! Knackarna står även den och väntar, ska bli kul att bita tag i den också 🙂

    • Jag tycker den är osammanhängande och språket är inte så bra… Men har också hört att David Peaces böcker i Yorkshireserien blivit en riktigt bra TV-serie. Man kanske skulle tittat på den istället…

  7. Kom ihåg att jag har också sett D Peaces böcker på TV. De var bra därför trodde jag att böckerna skulle vara lika bra.

Lämna en kommentar