Bokbloggsjerka 21-24 september

Ny fredag – och vad vore fredag utan Annikas litteratur- och kulturbloggs jerka!

 

Veckans fråga lyder:

 

Berätta om en bok (eller flera) som du har fått, lånat, köpt, etc. den här veckan.

Den här veckan fick jag flera fina paket med recex-böcker. Från Norstedts kom ljudboken med nya ArnaldurIndridason, Den Kalla Elden.

Sen kom ett paket från Damm förlag med Björn B Jakobsson, med böckerna Vid Vägs Ände och De Dödas Ljus…och skräckdåre som jag är blir man ju jätteglad.

Sen hittade jag Portobello av Ruth Rendell i mina bokhögar och insåg att jag aldrig läste ut den…så det ska jag ju göra så fort jag kan!

Lyssnade också slut på en mycket bra ljudbok, I Skuggan Av De Döda av Jesper Ersgård, en mycket bra ny bekantskap!!

 

Bra läsvecka således! Trevlig helg på er!

11 svar to “Bokbloggsjerka 21-24 september”

  1. Det låter mysigt! Har faktiskt aldrig läst en enda Isländsk författare. Man kanske skulle ta och läsa en… vad skulle du rekomendera?

  2. Björn B Jakobsson? Skräck? Måste kolla upp 🙂

  3. En härlig samling böcker du fått. Har inte läst någon!

  4. Spännande. Inga jag har hört talas om, bortsett från Indridasons 🙂

  5. Är Jakobsson skräck? Jag trodde att det var mera åt deckarhållet?

  6. Men vilken lycka att hitta en bortglömd bok!

Lämna en kommentar