Lyssnat på: Jag Ser Dig av Clare Mackintosh

Jag ser dig

Jag Ser Dig (I See You) av Clare Mackintosh (2017) – ♥♥♥♥
Lind & Co

En dag upptäcker Zoe Walker ett foto på sig själv bland småannonserna i en Londontidning. Utan förklaring, utan hänvisning till någon hemsida. Det bara finns där – ett grynigt svartvitt foto och ett telefonnummer.
Hon visar upp det för sin familj, men de är övertygade om att personen på fotot bara är någon som liknar Zoe. Dagen efter finns en ny annons på samma plats i tidningen med en bild av en annan kvinna. Och dagen därpå ytterligare en.
Är allt bara ett misstag? Ett underligt sammanträffande? Eller är det någon som håller koll på dem… Zoe är fast besluten att ta reda på sanningen bakom bilderna.

Det här är en riktigt pärla till bok!! Riktigt spännande och välskrivet, precis som Jag Lät Dig Gå. Någon säljer information om kvinnliga tunnelbaneresenärers resväg, och flera av dem råkar ut för våldtäkter eller mord. Vi får följa en polis som försöker lösa fallet samt en av kvinnorna som förföljs. Välskrivet, med oväntade kast. Clare Mackintosh är verkligen någon att räkna med framöver! Nu väntar jag otåligt på Let Me Lie som kommer våren 2018.

En fyra i betyg! Riktigt underhållande! Anna-Maria Käll läser mycket bra.

Köp den här, här eller här!

4 svar to “Lyssnat på: Jag Ser Dig av Clare Mackintosh”

  1. Ser också fram emot nästa bok!

  2. Maj-Lis Ohlsson Says:

    Väldigt bra bok!

  3. Spännande.

Lämna en kommentar