Läst: Det Finns Inga Monster av Liselott Willén

Det finns inga monster

Det Finns Inga Monster av Liselott Willén (2017) – ♥♥♥
Albert Bonniers Förlag (recex)

Efter ett sammanbrott flyttar Alice och hennes mamma ut till sitt hus vid havet, där de inte bott på 10 år. Miljöombytet ska hjälpa Alice att återhämta sig, men förvärrar istället hennes psykiska tillstånd. Något mörkt växer inom henne och snart börjar hon få minnesbilder från barndomen och dagen då hennes pappa försvann. Alice minns en hammare. Hon minns att pappa var nerblodad.

Det här var inte riktigt min kopp te – jag hänger inte riktigt med i varför Alice gör olika saker eller vilka av de saker hon ser som är riktiga eller ej. Förmodligen är det så författaren vill ha det men jag blir förvirrad. Jag kan tycka att Willén är skicklig i att sätta en mörk stämning men jag vill ha mina spänningsromaner mer rakt på sak.

En trea i betyg.

Köp den här, här eller här.

Kommentera

