Helgfrågan v 16

Denna vecka undrar Mias Bokhörna följande:

Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför?

Jag följer Camilla Läckberg på Instagram, men det beror mer på att jag gillar henne som person än för att följa henne för böckernas skull (även om jag gillar dem mycket). Jag var på bokeventet Books and Dreams när hon och Denise Rudberg pratade, och hon verkar vara en skön person, utan divalater trots sina framgångar. Inte för ”fin” för att kånka boklådor eller stå på Ica Maxi för att signera. Hon är ett föredöme!

Bildresultat för camilla läckberg häxan

På Facebook gillar jag ett antal författarsidor men läser inte speciellt aktivt. Rekommenderar dock Stephen Kings sida där han skriver rätt roligt om sin hund Molly, aka the thing of evil!!

https://www.facebook.com/OfficialStephenKing/?fref=ts

Via Författarsällskapet och Författare på Facebook har jag lärt känna en hel del skrivande människor, både utgivna och berömda och de som (ännu) inte publicerats. Det är verkligen guld värt! Underbara forum att peppas av och fråga i! De är slutna så man måste ansöka om medlemskap.

Sen har jag en egen författarsida som jag blir glad om ni gillar!!

https://www.facebook.com/helenlindholmsbocker/?ref=aymt_homepage_panel

Och på insta heter jag @lasaochlyssna

 

 

9 kommentarer

  1. Jag gillar Camilla Läckberg, men följer henne inte i sociala medier. Främst för att jag inte är ett dugg intresserad av bebisbilder och liknande, vill inte ha så mycket privatliv 🙂

Kommentera

