Helgfrågan v 11

Mias helgfråga undrar denna vecka:

Vad tror du omslaget har för betydelse när man köper en bok?

Ojoj, stor betydelse! Eftersom jag mest läser deckare/spänning/skräck så gillar jag olycksbådande omslag!

Det som ska sonas I tystnaden begravd

När jag skulle välja mitt eget omslag så ville jag att det skulle vara lite ”skitig” skrift a la dessa exempel. Jag är supernöjd med Begärs omslag!

Begär  mörk kärlek

Vad man också kan tänka på är vilket namn man väljer på sitt alster. Nu må inte Begär vara det mest konstruktiva namnet men det finns alldeles för många böcker (och filmer) som heter Ond Avsikt, Mörk Avsikt, Mörk Plan, Ond PLan…ja, ni fattar. Visst är det enklare att minnas ”Den vedervärdige mannen från Säffle” (btw bästa titeln nånsin)?

6 kommentarer

  1. Omslaget kan verkligen fungerar som lockmedel, Det som ska sonas hade nog varit en sådan bok som jag lockats till på biblioteket bara för omslaget. Sedan är ju handlingen och även ibland titeln lika viktig för mig =)

Kommentera

