Helgfrågan v 10

 

Nu är det helg och dags för Helgfrågan på Mias Bokhörna!

Vilken bok längtar du efter att läsa i vår? (Kan man nu inte bara nämna en, så kan man lista några.)

Det finns massor av toppensläpp som kommer ut snart och jag har valt ut några som jag väntar extra otåligt på…

Törst

Jag ÄLSKAR den trasige, alkoholiserade Harry Hole och kommer att sträckläsa den nya, Törst! Den handlar om vampyrism-skurkar och släpps vecka 12!

Selfies

En ny bok i serien om avdelning Q – härligt. Blandningen mellan hårdkokt spänning och humor är så bra… Denna gång har Rose sjunkit in i en psykos, vars orsak ligger långt tillbaks i tiden och som kan länkas till ett brott.

Mannen som sökte sin skugga

Jag var väldigt tveksam över att David Lagercrantz tog över Millenniumserien efter Stieg Larsson men han vann över mig med Det som inte dödar oss. Nu är det dags för del 5 i serien, Mannen som sökte sin skugga och den handlar om Lisbet som söker efter svar om sin bakgrund samtidigt som hon sitter i fängelse och försöker freda sig mot den självutnämnda ledaren, Benito.

Häxan

I april släpps äntligen Läckbergs nya i Fjällbacka-serien! Jag är ett stort Läckberg-fan och ser väldigt mycket fram emot Häxan. Den handlar om försvunna småflickor – både i nutid och dåtid.

16 kommentarer

Kommentera

