Bokbloggsjerka 3-6 mars

Annikas litteratur- och kulturblogg undrar denna vecka vad vi tycker om att författare använder appar för att befästa sig och sina böcker hos läsarna och använder Peter May och hans app över Isle of Lewis som exempel.

 

Jag är rätt svårflörtad när det gäller nya sätt att göra reklam för böcker på. Klickar sällan på länkar till bokreklamfilmer (utom för John Ajvide Lindqvists filmer…), använder inte författarnas hemsidor eller facebooksidor i någon större utsträckning och det här med appar var nytt för mig.

Kanske skulle det vara roligt när det gäller att fördjupa sig i böcker med stora världsbyggen, som t ex Game of Thrones eller Harry Potter, men annars är jag rätt ointresserad. Fast jag har själv medverkat i en boktrailer för #Älskanoveller – 30 Nyanser Av Kärlek ;-)…kolla 8,42 min in i klippet! Trevlig helg!!

7 kommentarer

Kommentera

