Skriva: Roliga skrivtävlingar

Att medverka i novell- och romantävlingar är jättebra skrivövningar. Jag har spanat in några som jag tänkte försöka skriva ihop nåt till…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Swedish Zombie är riktigt vassa och ger ut en massa bra, svensk skräck – men de har inte gett ut nån zombieroman än! Senast midnatt 1 november 2017 har man på sig att komma in med ett zombiemanus som kan vinna ett bokkontrakt! Läs mer här!

 

SkrivarSidan har en novelltävling på temat Spänning – senast 6 mars ska bidragen lämnas in och de ska max vara 7000 tecken inklusive blanksteg (det är ganska kort). Läs mer här! Möjligen har jag ett bidrag som kan passa…Spänning kan ju innefatta det mesta!

 

Sofi Poulsens foto.

Till hösten planerar Sofi Poulsen att ge ut en antologi med noveller som ska vara baserade på någon av Bröderna Grimms sagor – fast med en twist! Jag tycker det är en underbar idé och håller på att försöka hitta rätt saga…Grimm-bröderna har gett ut massor av sagor och jag vill helst inte välja någon av de mest välkända. Läs mer om projektet här!

 

Roliga projekt således…nu ska bara idéerna ner på papper också!!

 

6 kommentarer

Kommentera

