Skriva: Romanverkstad 2017

Redan förra året bestämde jag att jag ville återvända till London och romanverkstaden i Ann Ljungbergs regi. Inte nog med att jag fick inspiration till att färdigställa Begär-Mörk Kärlek, jag fick fin feedback och dessutom fina författarvänner som jag nu ska publicera en antologi tillsammans med!

I år tänkte jag nagelfara manuset till Avund…det har fått ligga till sig lite nu. Egentligen skulle jag ha velat grotta ner mig i min planerade zombiebok…men jag har inte skrivit ett ord på den tyvärr. Men den finns i mitt huvud!

Såhär ser schemat ut:

Dag 1. Måndag – Under förmiddagen finns tid för eget skrivande och Londonbesök. Ät gärna publunch på The Victoria. Kurs 13.00 – 17.00 på puben.

Dag 2. Tisdag – Under förmiddagen finns tid för eget skrivande och Londonbesök. Kurs 13.00 – 17.00 på puben.

Dag 3.Onsdag – Idag byter vi miljö och startar på en stor bokaffär. Du får skrivövningar att genomföra på egen hand under dagen. På eftermiddagen har vi berättarstund.

Dag 4. Torsdag – Under förmiddagen finns tid för eget skrivande och Londonbesök. Kurs 13.00 – 17.00 på puben.

Dag 5. Fredag – Kurs 10-13 på puben. Möjligt att resa hem på eftermiddagen – eller varför inte stanna i London och smälta intrycken över helgen.

Någon kväll går vi på musikal eller teater om ni vill!

Under de gemensamma timmarna har vi teorigenomgångar, korta och längre skrivövningar och textsamtal. Du kommer att få chans att skriva på ditt eget material under dessa sammankomster.

Det är härligt att ha något att se fram emot. Jag tror inte någon av kursdeltagarna från förra året är med men det ska bli roligt att få nya vänner!

 

Kommentera

