Modernista våren 2017

Idag trillade katalogen med Modernistas vårböcker in. Det fanns en hel del trevligt däri!

Svensk spänningsdebut i högskolemiljö. Anna Roos bok Spel handlar om Sol som vill ta reda på hur hennes tvillingbror dog.

Jag har tidigare bara läst finsk krim i form av Leena Lehtolainen, som jag tycker mycket om.  Kati Hiekkapeltos Kolibri handlar om jakten på en seriemördare. Mycket intressant! 

Jag älskar skotsk krim och Mason Cross är från Glasgow. Ett långt spår av blod är den första i serien om Carter Blake och handlar om jakten på en lustmördare.

Belinda Bauer är en av mina absoluta favoriter – hennes vemodiga och välskrivna spänningsromaner är otroligt bra.  De vackra döda handlar om symbiosen mellan en skrupelfri kriminalreporter och en mördare.

Eva Dolans tredje bok om Zigic och Ferreira måste jag läsa. Och Även vilda hundar är senaste boken om John Rebus, en ikon i deckarsammanhang. Modernista ger också ut hela Rankins fatabur i ordning. Jättebra!! 

2 kommentarer

Kommentera

