Läst: Jag Vet Var Du Bor av Claire Kendal

 (inbunden)

Jag Vet Var Du Bor (The Book of You) av Claire Kendal (2016) – ♥♥♥♥+
Bazar Förlag (recex)

Clarissa blir mer och mer rädd för sin kollega, Rafe. Han låter henne inte vara i fred, och han vägrar ta ett nej. Han är alltid där hon är. När hon blir utvald för juryarbete kan hon äntligen slappna av. Rätten är en fristad, där kan Rafe inte komma åt henne. Men i rätten uppdagas en våldsam historia om kidnappning och övergrepp, och Clarissa börjar se paralleller mellan sin egen situation och kvinnan i vittnesbåset. När hon inser att hon bär bevisbördan själv börjar Clarissa nysta upp den skruvade och makabra saga Rafe har spunnit kring dem – och upptäcker att det lyckliga slut han föreställt sig är mer fasansfullt än hon någonsin kunnat ana…

Jag sträckläste den här boken och sögs snabbt in i Clarissas helvete…kunde känna hennes rädsla och maktlöshet när Rafe invaderar hennes liv och vägrar lyssna på hennes nej. Den är riktigt kuslig och välskriven. Och det otäckaste är nog att det lyssnas alldeles för lite på kvinnor som har det som Clarissa. Fantastisk debut! Och jag rekommenderar den varmt trots att jag läste den efter det att jag redan utnämnt Årets spänningsromaner…den här hade definitivt platsat på den listan!

En stark fyra!

Köp den här, här eller här!

4 kommentarer

Kommentera

