Årets Bästa Deckare 2016

Sista kategorin är deckarna – och det har varit ett bra deckarår! Jag har plockat tre guldkorn och de står utan inbördes ordning!

 

  1. Kaninjägaren av Lars Kepler
    Kaninjägaren (inbunden)

    Läs recensionen här! Kepler är bland mina absoluta favoriter och Joona Linna är en mycket sympatisk hjälte. Jag längtar verkligen efter nästa bok eftersom det antyds att den kommer att bli hemskt spännande…

Bildresultat för lars kepler

 

2. Välkommen Hem av Ninni Schulman

Välkommen hem (ljudbok)

Fantastisk välskriven ”vardagsspänning” som utspelar sig i Värmland. Läs recensionen här! Engagerande personporträtt, spännande handling och vackert språk. Mycket bra!!

Bildresultat för ninni schulman

 

3. Oanade Konsekvenser av Elizabeth George

Oanade konsekvenser (ljudbok)

Den här boken är, i mina ögon, en fin comeback för George. De senaste av hennes böcker har varit ganska långrandiga och trista tycker jag men den här boken är allt annat än trist. Läs recensionen här! Purengelsk miljö och en riktigt vidrig kvinna som man älskar att hata! Visst är den lång men det gör inget.

Bildresultat för elizabeth george

 

Förutom dessa tre pärlor så tyckte jag mycket om Förlorat Ansikte av Anna Karolina, In The Cold Dark Ground av Stuart MacBride, End Of Watch av Stephen King och många fler!!

 

 

2 kommentarer

Kommentera

