Nedräkning Crimetime – Ninni Schulman

50 dagar kvar till alla deckarnördars favorithelg och idag presenterar jag en av mina svenska favoritförfattare – Ninni Schulman.

Hittills har Schulman skrivit fyra deckare om journalisten Magdalena Hansson, och de utspelar sig i Hagfors vilket ingalunda är någon metropol. Jag tycker mycket om Schulmans skildring av det lilla samhället och bara för att det är litet behöver det definitivt inte saknas motsättningar och spänning. Tvärtom. Här kan ingen vara anonym.

Vår egen lilla hemlighet

Den senaste i serien, Vår egen lilla hemlighet, är en riktigt otäck historia om vad som kan pågå bakom väggarna till ett helt vanligt hus i en helt vanlig stad. Riktigt sorglig och otäck.

Schulman har själv rötter i Värmland och har arbetat som journalist i Hagfors och det märks att hon känner miljöerna utan och innan.

Svara om du hör mig

Härnäst kommer del fem i Hagfors-serien, Välkommen Hem, och den släpps i augusti (alldeles före Crimetime).

Välkommen hem (inbunden)

Den kommer att handla om bl a näthat och en urspårad klassträff. Jag ser väldigt mycket fram mot den!!

Kommentera

