Bokbloggsjerka 24-27 juni

jerka11 Nu var det ett tag sedan jag lyckades pricka in Annikas litteratur- och kulturbloggs bokbloggsjerka så det är på tiden!! Veckans fråga lyder:

Vilken karaktär (bok/tv/film) identifierar du dig mest med (både positiva och negativa likheter/egenskaper är välkomna)?

Jag vet inte om det finns massor av likheter men jag har alltid hyst en speciell kärlek till Val McDermids karaktär Tony Hill – en introvert och ganska socialt missanpassad varelse med ett hjärta av guld.

Vi är båda ganska tankspridda och snälla, ibland så att folk utnyttjar det och så är vi lojala och har en jäkla otur i kärlek.

Robson Green spelar Tony Hill i TV-serien Wire in the blood, och gör det så bra att det är hans ansikte jag ser när jag läser böckerna.

7 kommentarer

Kommentera

