Skriva: Manus utskickat och novelltävling på gång.

DSC_1477

Nu får det bära eller brista. Efter diverse redigering har jag nu beslutat att Begär är färdig och idag skickade jag skapelsen till några förlag. Jag tänkte i första hand skicka till förlag som ger ut böcker jag själv gillar, vilket innebär Kalla Kulor Förlag, Modernista och Lind & Co.

Min vän Cecilia Lindblad har gett ut sin debut på Hoi Förlag och jag skulle också kunna tänka mig att göra det, så vi får se ifall jag skickar manuset även dit men då måste man samtidigt bekosta en lektörsläsning så de får bedöma kvaliteten på manuset.

Nu får jag ta tag i manuset till Vrede…grunnar på att skriva i första person och presens…och så tänkte jag sno ihop ett bidrag till Hemmets Veckotidnings novelltävling.

Tävlingsregler:

Skriv högst 12 000 tecken inklusive mellanslag. Novellen får inte ha varit publicerad tidigare.

Mejla in ditt bidrag på novellen@hemmets.se. Första gången du mejlar får du ett svarsmejl, men inte om du mejlar in fler bidrag. Så du behöver inte mejla igen och fråga om vi fått det du skickat.

* Senast den 1 augusti vill vi ha ditt bidrag.

* Vinnaren koras på Bok- och Biblioteksmässan i Göteborg den 24 september. Vi bjuder vinnaren på resa, övernattning, festmåltid och självklart inträde till Bokmässan.

* Vi förbehåller oss rätten att publicera de vinnande novellerna i Hemmets Veckotidning samt att kunna införa övriga insända bidrag mot sedvanligt honorar. Juryns beslut kan inte överklagas. Ev vinstskatt betalas av vinnaren.

* PS! Du få gärna skicka in flera bidrag!

 

Det var riktigt fint pris!!

Kommentera

