Crimetime Gotland 2016!

Jag är glad som ett barn på julafton! Om 89 dagar (det finns en nedräkning på Crimetimes hemsida) börjar årets Crimetime Gotland – ett bokevent som speciellt handlar om deckare och spänning. Kan jag vara mer i mitt element egentligen??

Bildresultat för crimetime gotland

Jag åker flyg ner på fredag morgon och har två hela härliga dagar där jag ska vältra mig i krim och umgås med likasinnade. Rapportering på bloggen utlovas givetvis!

Detta är författarna som medverkar de dagar jag är på plats. De fetmarkerade författarna är jag särskilt intresserade av att lyssna på:

Fredag 19/8: Nic Pizzolatto (US), Peter Robinson (UK), Elizabeth Hand (US), Sharon Bolton (UK), Ingar Johnsrud (NO), Thomas Rydahl (DK), Lone Theils (DK), Roslund & Hellström, Camilla Läckberg, Viveca Sten, Jens Lapidus, Arne Dahl, Håkan Nesser, Anna Jansson, Mari Jungstedt, Johan Theorin, Denise Rudberg, Mons Kallentoft, Mats Strandberg, Anders de la Motte, Martin Widmark, Hjorth Rosenfeldt, Christoffer Carlsson, Cilla & Rolf Börjlind, Ninni Schulman, Kristina Ohlsson, Malin Persson Giolito, Tove Alsterdal, Sofie Sarenbrant, Emelie Schepp, Anna Lihammer, Jenny Rogneby, Kristina Appelqvist, Jonas Moström, Dag Öhrlund, Ann Rosman, Carolina Neurath, Gustafsson & Kant, Lars Rambe, Henrik Tord, Camilla Sten, Christian Unge, Cecilia Lindblad, Olséni Hansen, Martin Österdahl, Håkan ÖstlundhMikaela Bley, Hans-Olov Öberg.

Lördag 20/8: Nic Pizzolatto (US), Peter Robinson (UK), Ingar Johnsrud (NO), Thomas Rydahl (DK), Camilla Läckberg, Roslund & Hellström, Viveca Sten, Jens Lapidus,Arne Dahl, Håkan Nesser, Anna Jansson, Mari Jungstedt, Anders de la Motte, Martin Widmark, Christoffer Carlsson, Cilla & Rolf Börjlind, Kristina Ohlsson, Malin Persson Giolito, Tove Alsterdal, Sofie Sarenbrant, Emelie Schepp, Anna Lihammer, Kristina Appelqvist, Carolina Neurath, Gustafsson & Kant, Lars Rambe, Henrik Tord, Camilla Sten, Cecilia Lindblad, Olséni Hansen, Martin Österdahl, Håkan Östlundh, Mikaela Bley, Hans-Olov Öberg.

För att så sakteliga ladda upp inför Crimetime tänkte jag mig att beskriva de av författarna jag fetat! Lite om deras författarskap samt mina åsikter om dem. Har vi tur kanske jag kan rodda hem en och annan intervju också!
Jag börjar från början och arbetar mig igenom dem. Väl bekomme – hoppas jag lyckas tipsa om någon som kan bli en ny favorit!

1 kommentar

Kommentera

