Skriva: Romanverkstad i London!

Som en uppiggande present till mig själv bokade jag in en avancerad romanverkstad i London, ledd av Ann Ljungberg som är en välrenommerad skrivcoach.

Ann Ljungberg Författarcoach

Tanken var att tolv kursdeltagare under 2-6 maj ska redigera sitt redan färdiga manus så det blir riktigt bra och håller för att skicka in till förlag eller ge ut själv.

DSC_1198

På puben The Victoria i Paddington träffades vi och första dagen ägnades åt att var och en högläste ur sitt manus. Jag måste säga att texterna höll hög kvalitet och väckte nyfikenhet. Det skulle inte förvåna mig om författare ur denna grupp blir utgivna framledes. Det roligaste var dock att umgås med andra som också tycker det är roligt att skriva!

DSC_1199

Kan miljön bli mer engelsk ;)? Obligatorisk heltäckningsmatta förstås. Tills imorgon har vi fått läxa som ska läsas upp för gruppen imorgon. Sitter och knåpar med den nu!

DSC_1204

Mitt hotell i Bayswater. Jag älskar de här delarna av London! Imorgon vankas det franskt ”cuisine” med gruppen men eftersom jag gick upp klockan tre imorse tror jag att det blir en take out och tidig kväll.

Vi hörs imorgon!

 

Kommentera

