Fantastiska formgivare – Alexander Jansson

En av mina absoluta favoritförfattare, John Ajvide Lindqvist, blev med nya omslag på tidigare böcker och de fick mig att haja till! Trolska och fantasifulla speglar de böckernas innehåll mycket väl!

Formgivaren till dessa underbara bilder är Alexander Jansson, en konstnär som gör fantastiska bilder som gör att jag får totala Nightmare before christmas-vibbar. Skräckblandad humor liksom. Kolla gärna in hans blogg!!

Här nedan visar jag de nya Ajvide Lindqvist-omslagen. Med Rörelsen och Himmelstrand har Alexander Jansson samverkat med formgivaren Josefine Edenvik som brukar samverka med bl a Ordfront och Galago.

Hanteringen av odöda Människohamn Låt den rätte komma in Pappersväggar Himmelstrand Rörelsen : den andra platsen

Så vackra!! Han har också gjort omslaget till Johannes Pinters 1007 som jag läser just nu!! Och nu när jag fick reda på det så ser jag ju att det måste vara Alexander Jansson som gjort omslaget…

1007

1 kommentar

Kommentera

