Böcker jag ser fram emot!

Jag har en lista på böcker jag ser fram emot extra mycket att få läsa. Vissa har redan kommit ut och andra är inte ännu utgivna.

Nya Joe Hill – Fireman. Kommer ut den 17 maj!

Joe Hills egen version av pappa Stephens Pestens Tid – en dystopisk berättelse om en värld som är plågad av ett virus som får människor att självantända.

 

The Bazaar of Broken Dreams av Stephen King

book cover of 

The Bazaar of Bad Dreams

När Mr King är inspirerad skriver han makalöst underhållande noveller så den här novellsamlingen måste man ju kolla in. Jag kan inte förstå hur han kan vara så produktiv och ändå hålla så hög klass!!

 

X-Den Sista Platsen av John Ajvide Lindqvist – hösten 2017

Sveriges okrönte skräckkung släpper inte den sista delen i trilogin om Platserna förrän hösten 2017, så det är en bit kvar för oss som suktar. Dock utlovas en novellsamling innan dess så vi ska väl klara oss…under tiden läser jag gärna om Himmelstrand som jag tycker är helt underbar! Kolla gärna in zombiestänkaren Tjärven – makalöst underhållande ljudbok!

 

 

2 kommentarer

Kommentera

