Läst: Pig Island av Mo Hayder

Pig Island

Pig Island av Mo Hayder (2010) – ♥♥♥-
Bantam Books 

Journalisten Joe Oakes lever på att avslöja övernaturliga bluffmakare. Men när han blir indragen i ett fall som handlar om en hemlighetsfullt religiöst samhälle på en avlägsen skotsk ö så börjar han ifrågasätta det han tror på. Varför är öborna anklagade för att syssla med satanism? Vad har hänt med deras ledare? Och varför vill ingen tala om den mystiska varelse som setts ströva på Pig Islands stränder?

Mo Hayder har seglat upp i topp på min deckarförfattarlista så jag ville såklart kolla in hennes tidigare böcker. Men jag måste säga att jag blev besviken. Den här boken vet inte riktigt vad den vill vara…handlar den om övernaturliga fenomen, religiös fanatism eller är det nån slags mörk relationsroman? Jag tyckte det började bra med nån slags övernaturlig vibb men sedan tappade jag intresset och fick aldrig riktigt tillbaka det. Slutet kändes lite märkligt och jag vet inte om jag riktigt förstod det… Nåja, jag får se fram emot nya Caffery-deckaren istället!!

En svag trea…vissa delar var bra men andra mindre bra!

Köp den här, här eller här!

Kommentera

