Lyssnat På: Tell No Tales av Eva Dolan

Tell No Tales (inbunden)

Tell No Tales av Eva Dolan (2015) – ♥♥♥
Harvill Secker

En bil kör med flit in i en folksamling och DS Ferreira och DI Zigic kallas in från hatbrottsenheten för att utreda, samtidigt som de hanterar en serie otäcka mord med nazistiska övertoner.

Jag tyckte mycket om Dolans debut, Lång väg hem, men den här blir jag inte lite förtjust i. Den är pratigare och rörigare än debuten. Jag tycker fortfarande mycket om huvudpersonerna Zigic och Ferreira och de otroligt råa misshandelsfallen beskrivs grafiskt och otäckt. Men den här boken fångar inte min uppmärksamhet på samma sätt som Lång Väg Hem gjorde. Jag ska prova att läsa om den på svenska när den kommer ut och se ifall det ger ett annat intryck.

En trea blir det i alla fall i betyg. Storytel är duktiga på att lägga till engelska kvalitetsdeckare i sortimentet.

Köp den här, här eller här!

Kommentera

