Modernistas höstkatalog!

image

Idag fick jag hem Modernistas höstkatalog och den är numer dyngsur av mitt förväntansfulla dreglande… Här ska ni få se vilka godbitar som väntar i höst!!

image

Modernista är vassa på deckare och spänning och denna höst ser EXTRA bra ut!!

image

En ny Belinda Bauer OCH en ny Sharon Bolton!  Två av mina absoluta favoriter kommer ut med nyheter i oktober respektive september!!

image

Tre andra favoritförfattare kommer också ut med nyheter, iaf på svenska. Mo Hayders Hud är inte ny, men nyöversatt. Jack Caffery! Vill ha!! Alex Marwoods Onda Flickor var en av de bästa böckerna jag läste förra året och Hyreshuset verkar lovande… Och Peter May kommer ut med del två av Isle of Lewis-trilogin, Lewismannen! Svarthuset, del ett, var mycket bra!

image

Dessa ser också spännande ut, och jag har inte läst Eva Dolan eller James Oswald förut. Oswald är skotte…och jag gillar skotsk krim!!

image

Modernista ger också ut Denise Minas Garnet Hill -trilogi igen…den gavs ut av Minotaur för ett antal år sen vill jag minnas. Läsvärd och mycket mörk. De ger också it Ian Rankins Rebusserie från början, och det har aldrig gjorts på svenska. En sann kulturgärning!!

2 kommentarer

Kommentera

