Sommarböcker från Forum Bokförlag

Jag tittade igenom Forum Bokförlags sommarutgivning och snålvattnet rann när jag såg vilka finfina deckarsläpp som kommer!

Sömnen och döden av A.J. Kazinski får vi åter möta polisen Niels Bentzon i ett märkligt fall där gränsen mellan att leva och att dö suddats ut. En ny bok av den danska författarduon bakom succéboken Den sista goda människan. Jag har inte läst den och har heller inte hört talas om Kazinski. som tydligen är en pseudonym för ett författarpar. Danmark har en hel del bra krimförfattare (Adler-Olsen, Blaedel och paret Hammar) så detta kan bli intressant!

Den här boken har jag redan lät på engelska men måste ju tipsa om Leon och hennes mycket sympatiske kommissarie Brunetti.

Viveca Sten hör till mina svenska författarfavoriter och detta är den sjunde boken som utspelar sig på Sandhamn. Jag tycker mycket om hennes miljöskildringar av skärgården, de tillför hennes krimhistorier en extra dimension!

Håkan Östlundh skriver finfina deckare som utspelar sig på Gotland. Det här ska tydligen vara den sista boken i serien om Fredrik Broman, vilket inte alls låter roligt…jag har verkligen gillat serien hittills (sex böcker hittills och detta är den sjunde och avslutande boken). Hoppas han ångrar sig…

Från Forum Bokförlags samarbetspartner Minotaur kommer denna deckare om Londonpolisen Marnie Rome. Minotaur brukar ge ut vansinnigt bra översatt krim av (mest) författare från Storbritannien, och detta lät spännande.

Sommaren är uppenbarligen räddad…och då är detta enbart Forums titlar. Jag ska raskt kolla in fler förlags sommarutgivning och återkommer med tips!

6 kommentarer

  1. Spännande tider!
    Kazinski har jag missat, har nog trott att det namnet varit nån skum polsk författare eller nåt sånt som översatts. Aja baja mig, inte läst på där! Nu ska jag också testa Den sista goda människan först och främst!

  2. Hej! Nu har jag läst Den sista goda människan. Fantastiskt bra! Intressant, bra spänning som bara byggs upp, överraskningar och annorlunda bok helt enkelt. Den gillade jag skarpt 😀 Har läst hela dagen idag, kunde bara inte göra nåt annat… Måste få veta hur det går. Sånt är alltid ett bra betyg för en bok.
    Får tacka för tipset här, hade ju missat den när den kom ut och antagligen inte lagt märke till den nu heller annars. Tack tack 😀

Kommentera

