Bokbloggsjerka 28 feb -3 mars

jerka11 Thank God it´s friday och jerka igen genom Annikas litteratur- och kulturblogg!

Veckans fråga lyder:

Har du gjort några fynd på bokrean i år? Om ja, vilken bok är du särskilt sugen på att läsa? Om nej, vad fällde avgörandet för att du bestämde dig för att avstå?

Jag har inte tänkt handla nåt, möjligen när rean reas ut. Orsaken är att jag köper böcker hela året utan att ta hänsyn till nån rea, och så får jag även en del recensionsexemplar. Så jag har mitt på det torra! Om jag nu skulle hansla nåt så skulle jag dock kunna tänka mig den här:

Råttfångerskan (pocket)

 

Inger Frimansson skriver finfin spänning och den här har jag inte läst! Handlingen låter rafflande:

”Den store förläggaren Titus Bruhn lämnade för många år sedan sin hustru Rose för den lite för tjocka och ganska osäkra bokhandlerskan Ingrid. Nu ligger han svårt sjuk och vill till varje pris träffa Rose för att försonas. När hon inte svarar i telefonen vädjar han till Ingrid att åka till henne och be henne komma.
I sin ensligt belägna backstuga lever Rose ett isolerat liv. Som sällskap har hon några råttor som hon försöker tämja. Hon uppskattar inte besöket, och när Ingrid av misstag har ihjäl hennes favoritråtta startar ett dramatiskt skeende som leder till en kamp på liv och död.”

3 kommentarer

Kommentera

