Bokbloggsjerka 21-24 februari

jerka11 Mitt i allt OS-ståhej kopplar jag av med lite jerka genom Annikas litteratur- och kulturblogg! Veckans fråga lyder:

 

Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

Jag skulle välja den oavkortade versionen av Stephen Kings The Stand (Pestens Tid på svenska)!! Den har allt – är så vansinnigt välskriven och spännande, och eftersom den är på mer än 1100 sidor så finns det nya saker att upptäcka i den varje gång jag läser den!

Läs mer om The Stand här!

The Stand Uncut.jpg  Stephen King, Comicon.jpg

The Stand blev en rätt OK TV-serie i början av 90-talet. Även om filmer och TV-serier vanligtvis inte alls är lika bra som boken de är baserade på så är ändå TV-serien sevärd. Läs mer om den här! Jag minns att det största problemet jag hade med serien var att det var Rob Lowe som spelade Nick Andros…det var inte klockrent tyckte jag… Stephen King gör sin vana trogen en roll!

Pestens tid (1994) Poster

11 kommentarer

Kommentera

