Bokbloggsjerka 10-13 januari

jerka11 Första jerkan på det nya året, hos Annikas litteratur- och kulturblogg! Det var ett tag sen och ska bli skoj att se vilken fråga det är denna vecka!

Frågan lyder:

Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? (Jerkan räknas inte)

Hmm…jag har sett på andras bloggar att det finns en del utmaningar men har inte grottat ner mig i vilka som kan vara intressanta! Om det finns någon som berör mina älsklingsgenres kan jag gärna tänka mig att vara med. Och om det blir något i stil med #bokbloggareemotrasism, som ju gick av stapeln för några veckor sedan så vill jag gärna vara med.

Och så kanske man kan hitta på en egen utmaning…eftersom jag läst lite annorlunda vampyrböcker på sistone (Cronins Flickan Från Ingenstans och har nu alla Del Toros The Strain-böcker framför mig) så kanske det skulle vara en rolig utmaning att uppmana bloggare att läsa och blogga om en vampyrbok en viss dag…är det någon som skulle vilja vara med på det??

Flickan från ingenstans (inbunden)Släktet (pocket)Förgörelsen (pocket)Evig natt (pocket)

15 kommentarer

  1. Både Flickan från ingenstans och Släktet har jag läst. Den första tyckte jag var jättebra men släktet hade jag svårt för men ska försöka ge mig på fortsättningen;). Kanske en kul utmaning:).

  2. Jag är med i en bloggbokcirkel och där gör vi så. En av oss väljer bok, som vi har ungefär en månad på oss att läsa och sen bloggar alla om den samma dag och kommenterar hos varandra. Det är jättekul att läsa och se hur olika vi uppfattar samma bok!

Kommentera

