Läst: Innan Jag Somnar av SJ Watson

Innan jag somnar

Innan Jag Somnar (Before I Go To Sleep) av SJ Watson (2013) – ♥♥♥+
Bazar Förlag (recex)

Minnen gör oss till dem vi är. Så vad skulle hända om du förlorade dem varje gång du somnade? Ditt namn, din identitet, ditt förflutna, till och med de människor du älskar tänk om allt försvinner under natten. Och den enda du kan lita på bara berättar halva sanningen. Välkommen till Christines liv.

En bra och originell bok, berättas i nån slags dagbokform. Stackars Christine som varje morgon vaknar upp som ett tomt skal utan minnen. Tänk själv att se dig i spegeln och sen någon helt annan där än den du förväntat dig… Jag tror inte berättelsen kunde berättas på nåt annat sätt än det Watson gjort, långsamt rullas sanningen upp och det finns en plot twist av stora mått med på slutet! Spännande, välskrivet och jag har inte läst nåt liknande faktiskt.

En stark trea! Underhållande och läsvärd!

Köp den här, här eller här!

5 kommentarer

  1. Ping: Innan jag somnar av S.J. Watson | bokdamenblog

Kommentera

