Bokbloggsjerka 13-16 december!

jerka11 Efter ett långt uppehåll, oklart varför det kom till, ger jag mig in och jerkar igen i Annikas litteratur- och kulturbloggs veckliga jerka!

 

Denna vecka lyder frågan:

Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

På den första frågan svarar jag Lars Kepler, eller Alexandra Coelho Ahndoril och Alexander Ahndoril som står bakom pseudonymen Kepler. Jag har älskat alla böckerna om Joona Linna, speciellt Eldvittnet, och tycker de är enormt bra.

EldvittnetLars Kepler

På den alternativa frågan svarar jag Stephen King och Richard Bachman! King är ju enormt bra men hans böcker under namnet Bachman är också fantastiska fast ur ett annat perspektiv än skräckperspektivet – här är snarare det frågan om psykologiska thrillers (Maratonmarschen, Raseri).

The Running Man (häftad)It (pocket)

18 kommentarer

Kommentera

