Bokmässan – en fellow Lust-författare…

Jag skriver som jag kanske berättat på en serie böcker som baseras på de sju dödssynderna. Just nu skriver jag på Lust och döm om min förvåning när jag såg denna på Mix Förlags bokhylla på Bokmässan:

DSC_0044[1]

Jag hade just tagit fotot när en kvinna, som stod bredvid mig, frågade ”Ursäkta, jag bara undrar varför du tog kort på den där boken”! Jag förklarade att jag själv skrev på en bok med samma arbetstitel och att jag iofs tyckte att boken verkade bra och jag kunde tänka mig att läsa den. Då visade det sig att det var författaren själv jag stod och pratade med!! Åsa Schwarz heter hon och kommer att ha ett seminariepass på lördag kl 11.00-11.20 tillsammans med Maria Friedner. Passet heter ”En hondjävuls liv och lustar – om att skildra osympatiska kvinnor i litteraturen” och den ska jag gå på tänkte jag!

DSC_0045[1]

 

Här är Åsa med boken Lust!! Jag får väl döpa min bok till Begär då kanske…

 

Kommentera

