Bokbloggsjerkan 30 augusti – 2 september

jerka11 I veckans jerka, genom Annikas litteratur- och kulturblogg, ställs följande fråga:

 

Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?

Annika själv längtar efter nästa bok i Val McDermids serie om Tony Hill, Cross and Burn heter den och åker raskt upp på min vill-ha-lista också!

Men det jag ändå är mest nyfiken på i höst är Stephen Kings uppföljare av The Shining – Doctor Sleep!! Med viss bävan längtar jag att få läsa hur det gick för Danny Torrance…det kan ju bli hur bra eller hur dåligt som helst. En annan av Kings böcker (som han skrev tillsammans med Peter Straub), Talismanen, fick en uppföljare som heter Black House. Den är helt OK, till och med ganska bra, men jag hade varit nöjd med att lämna Jack Sawyer där han var i slutet av Talismanen och i slutet av en mäktig läsupplevelse. Vi får väl se hur det går…

Sen är jag mycket nyfiken på (om vi nu ska uppehålla oss vid familjen King) filmatiseringen av Joe Hills bok Horns…med Daniel Radcliffe som Ig!! Boken var så pass bra att man fasar att inte filmatiseringen ska göra den rättvisa!

Doctor Sleep  

5 kommentarer

Kommentera

