NaNoWriMo

 

Nu har jag anmält mig för att delta i NaNoWriMo – National Novel Writing Month! I november ska man skriva en bok på 50 000 sidor – det blir 1 667 ord om dagen om man ska hinna! Jag fick snök på det här roliga projektet via Tidningen Skriva, som tydligen kommer att ha en artikel om detta i nästa nummer.

Kan behöva en spark i häcken så boken blir klar nån gång…har förresten kommit på handlingen i nästa bok (dödssynden Vrede blir det) så det gäller bara att sätta sig och skriva. Rumpan på stolen som Läckberg säger! Nu har jag alltså Avund, Lust, Vrede och Lättja i min dödssyndserie! Fast bara Avund och halva Lust är klara…

Kommentera

