Bokbloggsjerka 14-17 juni

jerka11 Bokbloggsjerka igen genom Annikas litteratur- och kulturblogg. Bra att ha nåt att grunna på när man ligger hemma och är sjuk.

Veckans fråga lyder:

Vilken karaktär önskar du skulle vara din allra bästa vän och varför? 

Hmm…det finns många sympatiska personer i mitt bibliotek, Kommissarie Wexford och Brunetti, Joona Linna, Harry Hole, Harry Potter och många fler. Problemet är kanske att de snälla personerna är för snälla och de som är lite knäppa är för knäppa för att vilja vara vän med på riktigt.

Men jag väljer i alla fall en person som är lite halvknäpp men mycket rar och sympatisk. Varje gång jag läser böckerna om honom ser jag honom framför mig som han spelas på TV av skådespelaren Robson Green – Tony Hill ur Val McDermids böcker om Carol Jordan och Tony Hill. Han är smart, intressant, gullig på ett taffligt sätt, och älskvärd. Jag tror säkert man kan ha intressanta diskussioner med honom. Om blod, död och psykopater!!

10 kommentarer

Kommentera

